Rabu, 6 Julai 2011

Jagung manis dan agen baja....

     Sudah 2 hari kena selsema. Badan sakit-sakit...lemah dan tak bertenaga. Jadi tak dapatlah nak enjoy gardening dalam 2 hari ni. Tapi petang tadi sempat saya semai benih jagung yang dah mula bercambah...

benih jagung...



Harap dalam 3 @4 hari benih jagung ni akan menampakkan dirinya...harap juga tiada makhluk perosak yang mengganggu....



Sebenarnya saya ni kurang pandai bab membaja....selalu beli baja tapi dibuang begitu saja. Seorang teman menghadiahkan saya beberapa ekor arnab . Orang tua kata tak sekun ( tak serasi ) bela arnab. Tapi ada la 4 ekor dalam sangkar belakang rumah ni. Jadi saya lebih suka guna najis arnab sebagai baja organik la katakan....

Si putih tu sebenarnya sudah mati...pemberian teman.

Si putih sempat juga meninggalkan waris....





Inilah agen baja organik kebun sayur ku...






Saya harap-harap sangat agen baja  ini akan terus menghasilkan baja dan akan terus membiak ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan